Sezon Działkowy 2025
Sezon
Opłaty oraz terminy płatności obowiązujące w roku 2025
Stawki zostały uchwalone podczas Walnego Zebrania Sprawozdawczego dn. 29 marca 2025 roku.
Opłaty na sezon 2025 | ||
Składka członkowska Działkowca: (Uchwała KR PZD: nr 5/II/2025 z 6.02.2025) | 10,00 | zł |
Opłata działkowa za m2: (Uchwała WZ nr 5 / 2025) | 0,80 | zł / m2 |
Opłata na inwestycje i remonty: (Uchwała WZ nr 9 / 2025) | 50,00 | zł |
Opłata na poczet spłaty pożyczki z funduszu samopomocowego PZD na inwestycję: (Uchwała WZ nr 10 / 2025) | 325,00 | zł |
Opłata za wywóz śmieci: (Uchwała WZ nr 8 / 2025) | 130,00 | zł |
Opłata energetyczna: (Uchwała WZ nr 6 / 2025) | 20,00 | zł |
Opłata wodna: (Uchwała WZ nr 7 / 2025) | 20,00 | zł |
Zużycie energii elektrycznej: | 2,10 | zł / kW |
Zużycie wody: | 5,50 | zł / m3 |
Jednorazowa opłata wnoszona przez nowego działkowca (ustalana przez OZ). | 1 000,00 | zł |
Jednorazowa opłata wnoszona przez nowego działkowca (ustalana przez ROD). | 1 500,00 | zł |
Termin opłat za zużycie energii i wody (minimum 3 razy w sezonie):
- Termin 1 - do 30 czerwca
- Termin 2 - do 31 sierpnia
- Termin 3 - do 31 października
Bez względu na wielkość zużycia, każdy Działkowiec, musi na koniec października 2025 roku, podać stany liczników za energię elektryczną i wodę! Można to zrobić osobiście w biurze, jak również drogą mailową, wysyłając zdjęcia z aktualnymi stanami liczników. Zdjęcia muszą być na tyle czytelne, żeby można było z nich odczytać stany oraz numery liczników. Nie podanie w terminie stanu liczników będzie traktowane, jako brak licznika na działce, a działkowiec zostanie obciążony płatnością ryczałtową za zużycia.
Odsetki ustawowe za opóźnienie płatności - 2025 rok | |
Stawka procentowa w skali roku: 12,25 % (Podstawa prawna: Art. 481 §2 K.C.)
|
Opłat można dokonywać w kasie Biura Zarządu ROD (tylko gotówka) lub przelewem na konto.
Konto Bankowe do opłat: |
31 1020 1664 0000 3402 0711 8823 |
UWAGA:
Aby należycie zaksięgować wpłatę na konto, koniecznie należy wpisać czego dotyczy.
W rubryce „tytułem” wpisujemy: NR DZIAŁKI oraz za co płacimy np.
– składka członkowska
– opłata ogrodowa
– opłata wodna
– opłata energetyczna
– opłata śmieciowa
a za zużytą wodę i energię wpisujemy:
– obecny stan licznika, ilość zużytej wody (m3 * x,xx zł = kwota)
– obecny stan licznika, ilość zużytej energii (kW * x,xx zł = kwota)
– obecny stan licznika, ilość zużytej energii (kW * x,xx zł = kwota)
W przypadku limitu długości znaków w tytule przelewu można używać skrótów np. skł. czł., opł. ogr., opł. wod. itd. tak, aby zawarta w tytule treść była czytelna przy przypisaniu odpowiednich kwot do odpowiednich opłat.
PROSIMY O PRAWIDŁOWE WPISANIE DANYCH ABY UNIKNĄĆ PROBLEMÓW PRZY KSIĘGOWANIU PAŃSTWA WPŁAT
Wysokość opłat ustala się na Walnym Zebraniu Sprawozdawczym, w którym każdy członek ROD powinien uczestniczyć, aby mieć możliwość decydowania o wszystkich sprawach dotyczących OGRODU i podejmowanych na nim Uchwał.